Malaysia Ham Radio Calendar

You're invited to join this public calendar.

Isnin, 20 April 2009

Malaysia amateur radio event calendar

Disini saya ingin menjemput rakan2 yang berminat untuk menyertai segala event berkenaan Ham Radio di Malaysia menggunakan google calendar. Kelebihan google calendar ialah:

  1. SMS/email/popup notification - need to be setup
  2. Calendar sharing
  3. Import/export dan sync dengan mobile phone.
Dengan berkongsi google calendar kita boleh merapatkan warga ham iaitu dengan:
  1. Event info berkenaan radio amatur di Malaysia
  2. Propagation report
  3. Check net reminder
  4. RAE/CW test reminder/notification
  5. Contest notofication
  6. dan banyak lagi....
Cara untuk join google calendar Ham Radio Malaysia ialah:
  1. Mempunyai google/gmail account
  2. Aktifkan google calendar anda
  3. Setup phone anda untuk menerima sms dari Google (free)
  4. Add public calendar yang telah saya sediakan dengan memasukkan friend calendar - alamat email saya ialah brahym@gmail.com
  5. Untuk yang ingin contribute, sila emailkan email anda kepada saya supaya saya boleh tukar privilage anda.
Pada blog saya juga telah dimasukkan calendar seperti ditunjukkan diatas. Ianya masih lagi kosong dan banyak ruangan yang perlu diisi. Jika ada rakan yang ingin berkongsi, marilah kita sama-sama memakmurkan lagi calendar Ham Radio Malaysia ini.

73,

0 ulasan:

Jumlah pelawat

online mba programs
Provided by mba-online-program.com .