Malaysia Ham Radio Calendar

You're invited to join this public calendar.

Selasa, 8 April 2008

Pixie II

Saya ingin bertanya kalau ada rakan-rakan yang QSL tentang pengubahsuaian litar pixie II bagi bekerja di frequensi 6m dan 10m. Kalau sesiapa boleh membantu silalah beri komen pada posting ini. Ini kerana saya bercadang untuk membuat pixie II sebagai transiever CW dan beroperasi di 10m atau 6m untuk project yang seterusnya. Pada rakan yang pernah membuat/mengguna/merasai sebarang jenis QRP cw transiver boleh infokan disini yang mana yang paling mantap sekali. :-)
Disini saya ingin memberikan review kepada perkhidmatan pembelian component secara online di Newark Farnell. Secara keseluruhannya saya sangat berpuashati dengan service syarikat ini kepada para pelanggannya. Saya sekadar ingin mencuba perkhidmatan dengan membeli beberapa passive component disana. Secara kesimpulannya:-
  1. Penghantaran cepat atau lambat bergantung kepada stok barangan samada dia warehouse asia atau di warehouse US/UK. Maximum adalah 5 hari bekerja. Asia warehouse - next day delivery.
  2. Pilihan agak banyak bagi komponen tertentu dari harga yang rendah ke harga yang tinggi mengikut spesifikasi samada nak yang general purpose atau high precision.
  3. Pembungkusan yang rapi. Air blister envelope.
  4. Penghantaran oleh GDex.
  5. Pencarian komponen yang mudah di laman web.
  6. Layak untuk penghantaran percuma bagi pembelian RM20 keatas bagi WM dan RM300 untuk EM.

0 ulasan:

Jumlah pelawat

online mba programs
Provided by mba-online-program.com .